Prima pagină » O nouă lege pentru persoanele care vor să-și vândă apartamentul sau casa. Ce trebuie să facă înainte de a încheia tranzacția

O nouă lege pentru persoanele care vor să-și vândă apartamentul sau casa. Ce trebuie să facă înainte de a încheia tranzacția

01 aug. 2024, 09:00,
O nouă lege pentru persoanele care vor să-și vândă apartamentul sau casa. Ce trebuie să facă înainte de a încheia tranzacția

Un nou proiect de ordonanță guvernamentală se află în dezbatere publică, iar cei vizați de această dată sunt proprietarii care doresc să-și vândă apartamentul, terenul sau casa.

Potrivit informațiilor apărute în mediul online, deținătorii de proprietăți nu vor mai putea să le vândă dacă au datorii la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Asta dacă proiectul de lege va fi adoptat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial!

Din câte se pare, înainte ca tranzacția de vânzare-cumpărare să fie încheiată, proprietarul trebuie să demonstreze că și-a achitat toate datoriile pe care le are la stat. Iar legea, dacă va fi adoptată, va fi aplicată inclusiv atunci când este vorba despre donații de clădiri și terenuri.

„Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra unor bunuri reprezentând clădiri și terenuri, proprietarul și persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate asupra acestor bunuri, trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal central. În cazul în care în certificatul de atestare fiscală emis pe numele proprietarului, sunt cuprinse obligații fiscale/bugetare restante, acesta conține acordul organului fiscal central pentru înstrăinarea bunului cu menționarea contului în care se virează suma aferentă obligațiilor fiscale/bugetare datorate de către proprietar.

În acest caz, notarul verifică, înainte de autentificarea actului de înstrăinare a dreptului de proprietate, existența dovezii plății obligațiilor fiscale/bugetare în contul indicat de organul fiscal central, până la concurența prețului de înstrăinare sau a obligațiilor fiscale/bugetare restante cuprinse în certificatul de atestare fiscală, după caz. În cazul în care persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate înregistrează obligații fiscale/bugetare restante cuprinse în certificatul de atestare fiscală, notarul public transmite organului fiscal central, prin mijloace electronice de comunicare, o copie a titlului de proprietate încheiat ca urmare a transferului dreptului de proprietate”, se arată în proiectul de lege.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *